Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 στη διάρκεια των δύο πρώτων διδακτικών ωρών πραγματοποιήσαμε παρουσίαση μιας κινηματογραφικής ταινίας με τίτλο “Please stand by”. Η προβολή της ταινίας έγινε στο διαδραστικό πίνακα της αίθουσας του τμήματος Α2 του Σχολείου μας, με την παρουσία 21 μαθητών και την επίβλεψη δύο καθηγητριών, μελών της ομάδας σχεδιασμού των δράσεων. Η δράση πραγματοποιήθηκε σαφέστατα μετά από έγκριση του Διευθυντή.
Η επιλογή της ταινίας στηρίχθηκε στο ότι παρουσιάζει την ιστορία μια νεαρής γυναίκας που είναι στο φάσμα του αυτισμού. Φιλοξενείται σε ένα ίδρυμα. Η εκπαιδεύτριά της έχει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις της γυναίκας και πιστεύει ότι θα αξιοποιήσει όλες της δεξιότητές της σε αντίθεση με την έλλειψη εμπιστοσύνης που επιδεικνύει η αδερφή της, απορροφημένη στις υποχρεώσεις και τη ροή της δικής της οικογενειακής ζωής.
Η ταινία παρουσιάζει τη σημασία της περιοδικότητας των δράσεων μιας γυναίκας που είναι στο φάσμα, τις τεχνικές της εκπαίδευσης της με πρόγραμμα που τηρείται δίχως παρέκκλιση, για να ανακουφίζεται και να νιώθει σιγουριά καθώς και οπτικοποιημένα ερεθίσματα και δράσεις. Μας παρουσιάζει τη δυνατότητα της γυναίκας αυτής να εργαστεί και να αποδώσει σε ένα κοντινό στο ίδρυμα ζαχαροπλαστείο και εν τέλει το όραμά της να γράψει ένα σενάριο, συμμετέχοντας σε έναν διαγωνισμό σεναρίου που είχε προκηρύξει μια εταιρεία παραγωγής ταινιών. Το όραμά της την έκανε να φύγει κρυφά από το ίδρυμα, δείχνοντας την αποφασιστικότητά της και τις διαδικαστικές δυσκολίες που αντιμετώπισε στο διήμερο ταξίδι της.
Οι μαθητές του Α2 απορροφήθηκαν από τη θέαση τηςταινίας και έκαναν εύστοχα και θετικά σχόλια επιδεικνύοντας εξαιρετική θέληση να συναισθανθούν τη διαδρομή και της εμπειρίες της ηρωίδας. Το σπουδαίο είναι ότι και στο διάλειμμα ανάμεσα στην 2η και 3η διδακτική ώρα, ενώ τυπικά η δράση είχε περατωθεί, 15 από τους 21 μαθητές ζήτησαν να παραμείνουν στο διάλειμμα για να δουν το τέλος της ταινίας, κάτι που φανερώνει το ενδιαφέροντους να παρακολουθήσουν έναν άλλο τρόπο ζωής και να ξεφύγουν από τα τετριμμένα.
Το Σχολείο μας στα πλαίσια αυτών των δράσεων μπορεί να γίνει εκτός από χώρος μετάδοσης γνώσεων και ένας πολυχώρος πολιτισμού, παρουσιάζοντας τις ιστορίες (έστω και μυθοπλαστικές) ανθρώπων με επικοινωνιακές ιδιαιτερότητες, ευαισθητοποιώντας τους εφήβους.