Σχέδιο δράσης“ Σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών”

Στο πλαίσιο του δείκτη της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και πιο συγκεκριμένα του άξονα “ Σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών” οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις στον καθορισμένο χρόνο

Αρχικά,  οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο αναφορικά με το κλίμα και τη στάση που έχουν απέναντι στο σχολείο, ώστε να βολιδοσκοπήσουμε τις αρχικές εντυπώσεις και τις προκαθορισμένες απόψεις που μεταφέρουν για το σχολείο. Στη συνέχεια, συνήψαμε με τους μαθητές των τμημάτων μας το συμβόλαιο της τάξης το οποίο συμφωνήσαμε ότι θα ακολουθήσουμε.

Στα διαλείμματα και σε ημέρες δράσεων επιλέγαμε μετά από προτάσεις των μαθητών να ακούγονται μουσικά κομμάτια στο χώρο του σχολείου 

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί αδιαλείπτως συζητούσαν μεταξύ τους και με το σύμβουλο Σχολικής Ζωής προκειμένου να εντοπιστούν εγκαίρως πιθανά προβλήματα. Επίσης η συνεργασία με τους μαθητές για την υλοποίηση εξωδιδακτικών δράσεων, συμμετοχή σε προγράμματα και σε σχολικές δραστηριότητες οδήγησαν στη δημιουργία δημοκρατικού και υγιούς κλίματος. Ακόμη, οι καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι (ομαδοσυνεργατική, ανεστραμμένη διδασκαλία)  που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από τους εκπαιδευτικούς ώθησαν τους μαθητές να δουν από άλλη οπτική γωνία το σχολείο και να το εκτιμήσουν. Τέλος με ερωτηματολόγιο που οι μαθητές απάντησαν και με ημιδομημένες συνεντεύξεις με τον Σύμβουλο σχολικής ζωής και τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας προσεγγίσαμε τα αποτελέσματα της δράσης μας

Συμβόλαιο τάξης

Συμβόλαιο τάξης

Ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος συνιστά προϋπόθεση απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του & την εκπλήρωση της αποστολής του. Στην προσπάθεια του Σχολείου για προσφορά παιδείας ολοκληρωμένης, η συναίνεση & η στήριξη εκ μέρους όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι σημαντικός συντελεστής.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

·        Ό,τι δίνεις παίρνεις. Σέβεσαι τους άλλους όπως θα ήθελες να σέβονται οι άλλοι εσένα;

Η Δημοκρατία είναι τρόπος ζωής, διδάσκεται με το καθημερινό παράδειγμα. Η λειτουργία του Σχολείου μας είναι δημοκρατική. Επομένως για κάθε σημαντικό ζήτημα που απασχολεί τη Σχολική Κοινότητα θα καταβάλλεται προσπάθεια να γίνεται γόνιμη συζήτηση & αναλυτική ανταλλαγή απόψεων & επιχειρημάτων μεταξύ των μαθητικών κοινοτήτων, των πενταμελών συμβουλίων & του δεκαπενταμελούς, & του συλλόγου των διδασκόντων. Η απόφαση θα λαμβάνεται από αυτούς οι οποίοι, εκ του ρόλου τους, έχουν την σχετική ευθύνη & υποχρέωση, συνεκτιμώντας τις απόψεις που έχουν κατατεθεί με γνώμονα την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.

Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

·        Ο διδάσκων καθηγητής είναι αυτός που διαμορφώνει το κλίμα μέσα στην τάξη του καθοδηγώντας τους μαθητές του & συνεργαζόμενος με αυτούς. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του διδάσκοντος ο/η απουσιολόγος του τμήματος οφείλει να ενημερώσει την Διεύθυνση του Σχολείου & θα καταβάλλεται προσπάθεια να γίνεται αναμόρφωση προγράμματος. o Η ακρίβεια & η συνέπεια είναι αρετές που θα μας χαρακτηρίζουν αργότερα στη ζωή μας.

·        Η πόρτα της αίθουσας  το πρωί θα κλείνει αμέσως με την είσοδο του καθηγητή. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης δεν θα επιτρέπεται η είσοδος με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.

·        Με τη στάση μας βοηθούμε την εκπαιδευτική διαδικασία ώστε αυτή να απορρέει αβίαστα, γόνιμα & δημιουργικά :

1.Βγαίνουμε από την τάξη μόνο όταν υπάρχει σοβαρός λόγος

2.Έχουμε κλειστά τα κινητά τηλέφωνα τα οποία έτσι κι αλλιώς απαγορεύεται ρητά να χρησιμοποιούνται στο σχολείο.

 3.Δεν δημιουργούμε εντάσεις & εκνευρισμούς.

4.Δεν μπαίνουμε με τρόφιμα στην τάξη

Αποτελέσματα αρχικού ερωτηματολογίου

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfYMh_DEEpUGsMGEuz5ZYdh3UKyaobkHCDXMCX7dTVVQ7TQ7g/viewform?usp=sf_link

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Μαθησιακό Κλίμα: Οι περισσότεροι μαθητές στο σχολείο μου
Τι πιστεύεις ότι ισχύει για τους περισσότερους συμμαθητές σου;. Αριθμός απαντήσεων: .

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Σεβασμός στο σχολείο
Τι πιστεύεις ότι ισχύει για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των μαθητών με τους καθηγητές;. Αριθμός απαντήσεων: .

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Ευκαιρίες
Να απαντήσεις ανεξάρτητα με το αν συμμετέχεις ή δεν συμμετέχεις  στις διάφορες δραστηριότητες. Αριθμός απαντήσεων: .

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Εντυπώσεις
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς πόσο συχνά... Αριθμός απαντήσεων: .

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Σχολικός Εκφοβισμός
Τι πιστεύεις ότι ισχύει για τον εκφοβισμό και τη βία στο σχολείο σου;. Αριθμός απαντήσεων: .

Αποτελέσματα τελικού ερωτηματολογίου

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdzAS1kQRvf4pvLZT0FEXwEoU4FuVGDvxA-JrxjSx1z0zlzQA/viewform?usp=sf_link

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Πώς εξελίχθηκε η προσαρμογή σας στο σχολείο τη χρονιά 2023-2024. Αριθμός απαντήσεων: 60 απαντήσεις.

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Πώς θα χαρακτηρίζατε τις σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς;. Αριθμός απαντήσεων: 60 απαντήσεις.

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Σε ποιο βαθμό πιστεύετε πως οι εξωδιδακτικές δραστηριότητες(  δράσεις, εκδρομές κ.τ.λ.) συμβάλλουν στη βελτίωση του κλίματος και των σχέσεων ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αριθμός απαντήσεων: 60 απαντήσεις.

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Σε ποιο βαθμό πιστεύετε πως οι καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι συντελούν στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών . Αριθμός απαντήσεων: 60 απαντήσεις.

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: θα εμπιστευόσουν  καθηγητή του σχολείου σου για ένα προσωπικό θέμα που αντιμετωπίζεις;. Αριθμός απαντήσεων: 60 απαντήσεις.

Φωτογραφίες από καινοτόμες εκπαιδευτικές μέθοδοι