Κατά την περίοδο από 25/09/2023 μέχρι 01/10/ 2023 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη-εκδρομή του 1ου Λυκείου στη Μασσαλία (νότια Γαλλία). Συμμετείχαν οι εξής 9 μαθήτριες της Β’ Λυκείου: Αραδούλη Μαρία, Ιώβη Στυλιανή, Καμπουρίδου Άρτεμης, Καμπουρίδου Ίρηδα, Σαγουστή Ευθαλία, Τσαλδαρίδου Αθηνά, Τσερκέζη Ιωάννα Ραφαηλία, Τσομπανίδου Σταυρούλα και Χατζάτογλου Μαρία Αμαλία καθώς και 3 συνοδοί καθηγητές, οι Κεφαλίδης Βασίλειος, Νικολάου Δέσποινα και Παλλάδα Ευαγγελία.
Πρόκειται για κοινή-διπλή κινητικότητα μαθητών στο πλαίσιο προγράμματος ERASMUS που εκπονεί το σχολείο μας σε συνεργασία με το σχολείο Lycee Denis Diderot από τη Μασσαλία και το Liceo Ariosto από τη Φερράρα, Ιταλία. Ο τίτλος του προγράμματος είναι Pathways Towards Sustainability (η βιωσιμότητα στην AGENDA 2030 της Ευρωπαϊκής Ένωσης).Την πρώτη μέρα έγινε θερμή υποδοχή από την ομάδα των Γάλλων μαθητών και τους καθηγητές τους στους Έλληνες και τους Ιταλούς μαθητές και καθηγητές, καθώς και μια πρώτη ξενάγηση στο σχολείο, τις εγκαταστάσεις τους και τον τρόπο λειτουργίας τους. Ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των καθηγητών. Τις επόμενες μέρες πραγματοποιήθηκαν δύο ακόμη φιλοξενίες στο σχολείο Lycée Denis Diderot, με διάδραση μεταξύ των μαθητών, παρακολούθηση μαθημάτων με ενσωμάτωση όλων των μαθητών στις αίθουσες εν ώρα εργασίας, ολοκλήρωση και παρουσίαση εργασιών από τους μαθητές, με θέμα «Κλιματική αλλαγή στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης-αιτίες-συνέπειες-λύσεις και μορφή προσομοίωσης Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» καθώς και διάφορες συνεργατικές δράσεις-δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus. Η ομάδα των Γάλλων μαθητών μας ξενάγησε επίσης στην πόλη και τα αξιοθέατά της. Ήρθαμε σε επαφή με τη φυσική ομορφιά, την ιστορία και την κουλτούρα της Μασσαλίας και της ευρύτερης περιοχής, με επίσκεψή μας στο προστατευμένο εθνικό πάρκο Les Calanques (με ξενάγηση από τους Γάλλους μαθητές και συνεργατικές δράσεις)καιτην πόληAix–En–Provence (με επίσκεψη πολλών τόπων ενδιαφέροντος).
Η συμπεριφορά των μαθητών υπήρξε υποδειγματική, με αποτέλεσμα να μην παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα και σε κανένα επίπεδο, οπότε επετεύχθη ο εκπαιδευτικός και παιδαγωγικός χαρακτήρας της εκδρομής. Μαθητές και εκπαιδευτικοί απέκτησαν δεσμούς και φιλίες, συνεργάστηκαν αρμονικά σε πολλά επίπεδα, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις,κέρδισαν νέες γνώσεις και πλούσιες εμπειρίες και μέσα σε φορτισμένη με θετικά συναισθήματα ατμόσφαιρα, έδωσαν υπόσχεση αντάμωσης ξανά τους επόμενους μήνες καθώς και συνέχιση της σύμπραξης των τριών σχολείων.
Το πρόβλημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε οι συνοδοί καθηγητές ήταν η αυξημένη πρόληψη και τα μέτρα προστασίας όλης της ομάδας από τον CΟVID-19. Όλοι όσοι ταξιδέψαμε επιστρέψαμε στην Καβάλα ανέπαφοι από τον κορωνοϊό.